مدیریت باطری در لپ تاپ

مدیریت شارژ در لپ تاپ ها به یکی از مسائل مهم برای کاربران تبدیل شده است که هر کاربر دوست دارد که وقتی لپ تاپ خود را شارژ میکند این وسیله بتواند شارژ بیشتری را حفظ کند ،در این مطلب ترفندی آموزش داده میشود که کاربران میتوانند شارژ لپ تاپ خود را مدیریت کرده و میزان بهره وری از آن را بیشتر شود.

در لپ تاپ ها بر روی ویندوز ها یک شکل باطری در نوار وظیفه ( کنار ساعت) قرار داده شده که هر کاربر میتواند مدیریت هم شارژ باطری خود را مدیریت کرده هم از زمان و میزان شارژ باقی مانده ی لپ تاپ خود مطلع شد.

وقتی بر روی باطری کلیک کرده و بر روی گزینه ی (more power options) کلییک کنید صفحه ی تنظیمات باطری جلوی شما نمایش داده میشود که در صفحه سه عنوان جلوی شما نمایش داده میشود

این عنوان ها شامل (power saver) و (balanced) و (high performance) میشود که در ادامه ی مطلب هر یک از عنوان ها توضیح داده میشود.

  1. (power saver) : انتخاب این عنوان برای کاربرانی قابل استفاده تر است که به شارژ لپ تاپ خود بیشتر احتیاج دارند یا در مواقعی که کاربر به برق دسترسی ندارد   (مثل مسافرت رفتن و هنگام رفتن برق و…..) یا میخواد با لپ تاپ خود کارهایی انجام دهد که به سرعت سی پی یو احتیاجی ندارد مثل (دانلود فیلم و وب گردی و ……)  میتواند این گزینه را انتخاب کند ، انتخاب این گزینه باعث میشود که سیستم به طور خودکار برق رسانی به پردازنده ی سیستم را کمتر کرده و اگر شما نور سیستم را نیز کم کنید باعث میشود که لپ تاپ شما زمانی بین ۱ الی ۲ ساعت شارژ بیشتر نگه دارد ولی سرعت لپ تاپ به دلیل برق رسانی کمتر به پردازنده کمی کاهش مییابد.
  2. (balanced) : انتخاب این عنوان سرعت را از حالت قبل بیشتر کرده ولی به دلیل این که برق رسانی به پردازنده بیشتر میشود پردازنده برق بیشتری مصرف کرده و شارژدهی کمتر مشود ، از این عنوان زمانی استفاده کنید که میخواهید با برنامه های عمومی سیستم استفاده کنید.
  3. (high performance) : انتخاب این گزینه زمانی میباشد که کاربر به تمام سرعت سیستم خود نیاز دارد و هنگامی که به برق دسترسی دارید سعی کنید از این وضعیت استفاده کنید تا سیستم متحمل فشار نشود و سرعت واقعی آن را حس کنید. در این وضعیت برق رسانی به پردازنده و کلیه ی قطعات به طور کامل انجام میشود و سیستم سرعت واقعی خود را بدست میاورد ولی در این حالت لپ تاپ شارژ دهی خوبی ندارد.

 

چگونه عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم؟

 

بسیاری از ما از اینکه باتری دستگاهمان زود خالی می‌شود دلخوریم و همیشه نسبت به آن شکایت داریم. اما تا به حال آیا به این فکر کرده‌ایم که چرا باتری لپ تاپ به این سرعت تخلیه می‌شود؟

باتری لپ‌تاپ‌ها معمولا حدود ۳ الی ۴.۵ ساعت شارژدهی دارند. چه ۴ سلولی باشند و چه ۶ سلولی. البته در برخی دستگاه‌ها که از سخت افزاری قوی استفاده می‌کنند و در مقابل باتری ۴ سلولی دارند کمی اوضاع فرق می‌کند. مدیریت انرژی بایستی در این دستگاه‌ها با دقت بیشتری صورت گیرد. مثل Z500 یا Z510 لنوو.

 

حال چند راه حل را پیش روی شما می گذاریم تا بتوانید باتری خود را مدیریت کنید و میزان استفاده خود را از باتری بالاتر ببرید:

  1.  سیستم های بی‌سیم را غیرفعال کنید. در صورتی که به اتصال وایرلس و بلوتوث و یا هر کدام از آنها نیاز ندارید این دستگاه‌ها را خاموش کنید و در حالت غیرفعال قرار دهید. بلوتوث و وایرلس همیشه در حال جستجو دستگاه‌های مربوط هستند که این کار باعث مصرف انرژی می‌شود.
  1. نور صفحه نمایش را مناسب با نور محیط در نظر بگیرید. تا آنجا که چشمانتان اذیت نمی شود نور صفحه نمایش را کم کنید. هر چه نور صفحه نمایش کمتر باشد مصرف انرژی هم کمتر می‌شود.
  1. قابلیت‌های اضافی را کنترل کنید. اگر کیبورد شما دارای نور پس زمینه است آن را در مواقعی که نیاز نیست خاموش کنید. این چراغ‌های LED با اینکه کم مصرف هستند و زیبایی خاصی به دستگاه می دهد ولی ذخیره ۵ درصد باتری ارزش خاموش کردن آنها را دارد.
  1.  از اتصال هر گونه وسیله جانبی بی مورد به دستگاه خودداری کنید. مثلا استفاده از موس یا پایه‌های خنک کننده (یا اتصال هر گجت دیگر به دستگاه، حتی فلش) در زمانی که از باتری استفاده می‌کنید باعث می‌شود مصرف شما افزایش یابد. اگر دیسکی داخل DVD درایو دستگاه قرار دارد نیز آن را خارج کنید.
  2. فقط یک برنامه در حال اجرا داشته باشید. وقتی چندین برنامه را با هم اجرا می‌کنید پردازنده نیاز به قدرت بیشتری برای پردازش آنها دارد و این قدرت بیشتر باعث افزایش مصرف باتری می‌شود. برای مثال گوش دادن به موزیک و نوشتن یک متن در کنار آن مصرف را تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد. اینکار باعث افزایش حرارت و افزایش کارکرد سیستم خنک کننده می‌شود که در نهایت مصرف سریع‌تر باتری را همراه دارد.
  3. حالت Power Saving را فعال کنید. در قسمت تنظیمات نیرو و با کلیک روی علامت باتری، گزینه ذخیره سازی انرژی را فعال کنید تا دستگاه شما مصرف باتری را بهینه کند و با کاهش سرعت چرخش هارد و پایین آوردن فرکانس پردازنده به ذخیره انرژی کمک کند. 
  4. بازی نکنید. بازی های رایانه‌ای به علت درگیر کردن قسمت‌های مختلف دستگاه باعث می‌شوند باتری به سرعت تخلیه شود. همچنین با ایجاد حرارت بالا موجب چرخش سریع‌تر فن و افزایش کارکرد سیستم تهویه می‌شود که این موضوع تاثیر بسیار زیادی در مصرف انرژی دارد.
  5. محیط باتری را خنک نگه دارید. این موضوع به این معنی نیست که شما حتما از پایه‌های خنک کننده استفاده کنید. همانطور که در مورد ۴ گفته شد این کار نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه باعث افزایش مصرف انرژی نیز می‌شود. منظور از اینکه محیط باتری را خنک نگه دارید این است که دستگاه را روی پتو، فرش و یا سطح نرم یا روی پاها قرار ندهید. این کار باعث تولید گرما و پایین آوردن عملکرد باتری می‌شود چه بسا ممکن است به دستگاه نیز آسیب جدی وارد کند. برای اسفاده از دستگاه حتما سطحی صاف، صیقلی و سفت را انتخاب کنید.

این چند روش ساده به شما کمک می‌کنند تا باتری خود را به راحتی مدیریت کنید در مواقع ضروری بتوانید مدت زمان بیشتری از باتری خود استفاده کنید.

  

ارتباط مستقیم با نویسنده 

شاد و پیروز باشید .

به نام پروردگار یکتا و بی همتا یگانه خالق هستی

راه در جهان یکی است وآن راه راستی

فنی مهندسی نیک کامپیوتر از سال 1394 فعالیت خود را با دریافت مجوز رسمی فعالیت ازاتحادیه محترم صنف تولید و فروش سیستم های رایانه ای و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرستان اصفهان در رسته خرده فروشی کامپیوترو لوازم جانبی آن آغاز نموده و در سال 1400 رسته فعالیتی خود را به رسته فروش و تعمیر رایانه ، ماشینهای اداری و قطعات مربوطه تغییرداده است و با توکل به خداوند یگانه ولطف بی نهایت او وهدف خدمت رسانی سالم ، مفید و سریع و ارائه بالاترین کیفیت فروش و خدمات به مشتریان خود همواره سعی نموده است با جلب اعتماد آنها و ایجاد مکانی امن و مطمئن برای نیازهای نرم افزاری ، سخت افزاری و مرتبط با تکنولوژی و نیز راهنمایی دقیق مشتریان و همکاران عزیز را سرلوحه کارخود قراردهد.

خلاصه رزومه وسوابق کاری مدیر مسئول :

√دانش آموخته رشته برق گرایش الکترونیک
√دارای 18 سال سابقه کار در حیطه  نرم افزار، سخت افزار و تعمیرات تخصصی لپ تاپ ، PC  و تعمیرات مدارات الکترونیک
√ انجام پروژه های الکترونیک
و کامپیوتر (AVR ، Arduino ، دانشجویی ، دانش آموزی و...)
√برنامه نویس پروژه های مختلف با C#.NET  و WPF
√طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای جوملا (تا سال 1395)
√فارسی سازی قالب های ، کامپوننت ها ، ماژول ها وپلاگین های انگلیسی جوملا (تا سال 1395)

مسئول فنی و خدمات پس از فروش ، پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری ، پیگیری قطعات گارانتی و ...  در :

      1. کاوشگر رایانه صفه ( از سال 1384 - 1390 ) 
      2. صبا رایانه اصفهان ( از سال 1390 - 1394 )
     

√مؤسس فنی مهندسی نیک کامپیوتر ( از سال 1394 تاکنون)
√خدمات و پشتیبانی شرکتها و ادارات خصوصی بصورت حضوری ، آنلاین و... طی سالهای متمادی تاکنون

در حال حاضر مشغول آموزش و ارتقا مباحث مرتبط با #C ، طراحی وب(PHP ، JavaScript ، React ، Node.JS ,....) ، پایتون  و نیز شرکت در دوره های مالی  و FOREX

 

 خدمات و فعالیتهای مرکز


                          

 

 خدمات سخت افزاری  

       خرید و فروش لپ تاپ تبلت و PC (نو و استوک)
       لوازم جانبی

 

 

تعمیرات تخصصی کامپیوتروالکترونیک

       عیب یابی تخصصی و تعویض قطعات با گارانتی
       تعمیرات سیستم های قدیمی و به روز                                                                                                  

       تعمیرات انواع مادربرد و انواع گیرنده های دیجیتال ، انواع پخش خودرو
      تعمیرات اسپیکر و نصب ماژول USB ، Bluetooth ، Video  بر روی انواع اسپیکر
       تعمیرات هارد ، پاور، درایو نوری ، کارت گرافیک ,...                                                
       ارتقاء کلیه قطعات کامپیوتر
       بازیابی اطلاعات
      تعمیرات ماشینهای اداری ، شارژ کارتریج ، عیب یابی ، جنرال سرویس پرینتر ، فکس و....

 

 

 

خدمات نرم افزاری 

       نصب انواع سیستم عامل
       نصب کلیه درایورهای مربوط به کامپیوتر یا لپ تاپ
       نصب نرم افزارهای کاربردی در یک پکیج کامل
       نصب انواع نرم افزارهای تخصصی
       نصب آنتی ویروس اورجینال
       خدمات شبکه های کامپیوتری ، پیکربندی شبکه های شرکتها و ادارات + پشتیبانی

 

 

تعمیرات تخصصی لپ تاپ

     عیب یابی و تعویض قطعات لپ تاپ
     تعمیر کلیه برندهای موجود در بازار    
     تعمیرات ال سی دی ، ال ای دی ، کیبورد انواع نوت بوک و لپ تاپ    
     تعمیرات مادربرد ، شارژر
     تعمیرات هارد ، کارت گرافیگ ، مدار شارژ لپ تاپ،  بایوس ، درایو نوری  

 

ارتباط مستقیم با مدیرمسئول

 
X

Right Click

No right click